Obligațiile angajatorului privind Securitatea și Sănătatea Muncii (SSM)
Știm că ții la angajații tăi ca la o a doua familie. Pentru ca totul să se desfășoare în condiții de siguranță la locul de muncă trebui să ții cont de câteva lucruri simple. Numește un lucrător responsabil de SSM care să se asigure că toate regulile sunt respectate sau sună-ne pe noi. Nu uita că cele de mai jos nu sunt simple sfaturi, ele sunt prevăzute de lege și nerespectarea lor te poate costă, în anumite cazuri chiar și până la 7000 de lei.
Asigură-te că ești suficient de clar atunci când le explici angajaților tăi ce riscuri prezintă activitățile pe care le desfășoară și că aceste riscuri figurează în contractul colectiv și/sau individual de muncă. Angajații trebuie să fie informați care sunt zonele cu risc ridicat de accidentare si ce echipament ar trebui să poarte pentru fiecare situație. Verifică dacă echipamentul este în stare bună și înlocuiește-l când s-a degradat. Reamintește-le care sunt măsurile de siguranță cu ajutorul pliantelor, afișelor sau filmelor cu privire la SSM.
Ar trebui să ții evidența accidentelor de muncă, a accidentelor ușoare, a bolilor profesionale și a incidentelor periculoase, nu doar ca să îți fie învățătură de minte ci ca să fii liniștit din punct de vedere legal.
Personalul trebuie să fie instruit nu doar cum să acționeze în situațiile de zi cu zi ci și cum să reacționeze în cazul situațiilor speciale, așa că nu uita de activitățile de prim-ajutor, stingere a incendiilor si evacuare a lucrătorilor.
Nu neglija nici spațiul în care vă desfașurați activitatea. Acesta trebuie amenajat ținând cont de nevoile tuturor, inclusiv cele ale grupurilor sensibile la riscuri specifice (femei gravide, tineri, persoane cu disabilitati, etc.)
Sunt multe lucruri de luat în considerare dar nu uita că suntem aici să te ajutăm. Nu uita, îţi putem răspunde în orice moment la întrebările pe care le ai, fără niciun cost. Trebuie doar să întrebi.
Foto via