COVID-19: recomandări pentru angajatorii români

  • 16.03.202016/03/20
  • 0

În contextul creșterii numărului de îmbolnăviri cu coronavirus (COVID-19) în România, angajatorii trebuie să ia în considerare măsuri pentru protejarea lucrătorilor. Conform prevederilor Legii SSM, angajatorii au obligația să asigure securitatea și sănătatea angajaților și să respecte principiile generale de prevenire, de evitare și de combatere a riscurilor prin adoptarea unor măsuri necesare pentru protecția colectivă.

Ministerul Muncii și Protecției Sociale din România a emis un comunicat de presă prin care a făcut o serie de recomandări ce pot fi aplicate pentru a asigura securitatea și sănătatea lucrătorilor, dar și pentru sprijinirea companiilor pentru a putea continua să-și desfășoare activitatea. Măsurile propuse de MMPS au scop preventiv și ar trebui adoptate în cel mai scurt timp de către toate companiile care își desfășoară activitatea pe teritoriul României.

MMPS recomandă trei măsuri de flexibilizare a raporturilor de muncă pentru a veni în întâmpinarea necesităților angajaților care trebuie să rămână la domiciliu pentru supravegherea unui minor sau pentru a nu risca infectarea cu coronavirus: stabilirea unor programe individualizate de muncă pentru fiecarea angajat care lucrează de la domiciliu, modificarea temporară a locului de muncă la domiciliul salariatului (unilateral sau prin acordul părților) și desfășurarea activității prin telemuncă, atunci când îndeplinirea atribuțiilor specifice funcției, ocupației sau meseriei pe care o deține salariatul presupune folosirea tehnologiei informației și comunicațiilor.

Comunicatul Ministerului Muncii menționează și câteva măsuri SSM preventive pe care trebuie să le pună în practică toți angajatorii:

  • să efectueze o analiză pentru a prioritiza serviciile esențiale
  • să informeze, să instruiască lucrătorii și să le pună la dispoziție echipamentele corespunzătoare de protecție
  • să utilizeze comunicarea digitală pentru a reduce contactul fizic și deplasările lucrătorilor
  • să întocmească un plan pentru a asigura continuitatea desfășurării activității pentru cazul în care un număr semnificativ de lucrători nu își desfășoară activitatea la locul de muncă
  • să aplice procedurilor stabilite de către Ministerul Sănătății în cazul în care un lucrător prezintă simptome asociate infecției cu coronavirus
  • în cazul unui lucrător confirmat cu COVID-19, să informeze Direcția de Sănătate Publică în vederea demarării procedurilor pentru efectuarea anchetei epidemiologice

În cazul instituirii stării de carantină sau în caz de forță majoră, contractul individual de muncă se va suspenda de drept.

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!