Obligațiile angajatorului în cazul unui accident de muncă
Conform dispozițiilor legale prevăzute în Legea 319/2006, în urma producerii unui accident care are ca urmări decesul sau vătămări ale organismului lucrătorului, produs în timpul procesului de muncă ori în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, angajatorul are obligația să comunice evenimentele în cel mai scurt timp.
CitesteFactorii de risc psihosocial la locul de muncă în contextul afecțiunilor musculoscheletice (AMS)
Afecțiunile musculoscheletice sunt asociate atât cu riscurile determinate de factori individuali și sociodemografici, cât și riscurile legate de desfășurarea activității profesionale. Riscurile întâlnite la locul de muncă contribuie la apariția AMS, fie în mod independent, fie combinate.
CitesteProgramul controalelor ITM pentru ultimul trimestru din 2022
Având în vedere numărul de accidente de muncă înregistrat în domeniul construcţiilor, precum și gravitatea acestora, Inspecţia Muncii consideră că se impune intensificarea acţiunilor de verificare și monitorizare a modului în care se respectă prevederile legale în domeniul securităţii și sănătăţii în muncă, precum și asupra modului în care angajatorii realizează măsurile de securitate și […]
CitesteControalele ITM continuă și în luna concediilor!
Pentru angajatorii care consideră perioada de vara mai relaxată din punct de vedere al controalelor, inspectorii ITM au pregătit vizite surpriză care i-au surprins pe mulți angajatori. Acțiunile de control au avut în vedere combaterea muncii nedeclarate şi respectarea prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă şi a securităţii şi sănătăţii în muncă.
CitesteFactorii psihosociali în prevenirea afecțiunilor musculoscheletice de origine profesională
Într-o cercetare recent publicată, Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă evidențiază importanța factorilor psihosociali de la locul de muncă și modul în care aceștia pot contribui semnificativ la riscul de a dezvolta afecțiuni musculoscheletice (AMS), precum și la exacerbarea unei probleme preexistente.
CitesteLocuri de muncă mai sănătoase și mai sigure cu ajutorul inteligenței artificiale
Managementul angajaților cu ajutorul inteligenței arfiticiale (AI) poate oferi oportunități reale de îmbunătățire a SSM, deoarece pot îmbunătăți monitorizarea pericolelor la locul de muncă sau monitorizarea sănătății mintale a lucrătorilor, reprezentând o șansă importantă de a îmbunătăți sănătatea, siguranța și starea de bine a lucrătorilor. Pe de altă parte, utilizarea AI pentru a gestiona lucrătorii […]
CitesteCe înseamnă “temperaturi extreme”, conform legii?
Conform prevederilor OUG nr.99/2000, temperaturile extreme sunt definite ca:
CitesteDigitalizarea, o problemă emergentă în domeniul securității și sănătății în muncă
Digitalizarea schimbă rapid lumea muncii și necesită soluții noi și actualizate pentru securitatea și sănătatea în muncă. Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă (EU-OSHA) își propune să ofere informații fiabile despre impactul digitalizării asupra SSM, pentru a se lua măsuri rapide și eficiente de a asigura securitatea și sănătatea în muncă a lucrătorilor.
CitesteAmezi de până la 7000 de lei dacă nu ați numit un responsabil SSM în cadrul companiei
În conformitate cu prevederile Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006 și ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, aprobate prin HG 1425/2006, fiecare companie are obligația să numească, prin decizie scrisă, un responmsabil SSM ales din rândul lucrătorilor.
CitesteSafe at Work: peste 200 de produse din domeniul SSM disponibile online
Safe at Work este magazinul online care vă pune la dispoziție peste 200 de echipamente de protecţie, echipamente de lucru şi indicatoare SSM!
Citeste