Ziua Internațională a Securității și Sănătății în Muncă
În fiecare an, pe 28 aprilie, Organizația Internațională a Muncii sărbătorește Ziua Internațională a Securității și Sănătății în Muncă. Cu această ocazie este promovată prevenirea accidentelor și a bolilor profesionale la nivel mondial. Și în acest an, evenimentul reprezintă o campanie de sensibilizare în vederea focalizării atenției asupra tendințelor emergente în domeniul SSM și în […]
CitesteCe este analiza de risc la securitate fizică și cum să eviți amenda de 20.000 de lei
La începutul lunii noiembrie a anului trecut, o propunere legislativă înaintată de USR în Senat solicita ca societățile care au capital social integral privat să fie exceptate de la obligația obținerii analizei de risc la securitate fizică, pe motivul că legislația conține obligații excesive în sarcina acestor societăți. Solicitarea a fost respinsă la sfârșitul lunii […]
CitesteAsigurarea securității și sănătății în muncă pentru persoanele cu dizabilități (III)
În acest articol vom discuta despre procedurile de evacuare în caz de urgență pentru persoanele cu dizabilități. Ele au fost abordate și în articolele trecute, având în vedere că măsurile luate pentru a îmbunătăți accesul la locul de muncă funcționează și pentru a facilita evacuarea persoanelor cu dizabilități în caz de urgență. Așa cum spuneam, […]
CitesteAsigurarea securității și sănătății în muncă pentru persoanele cu dizabilități (II)
În continuarea articolului trecut, în care am început abordarea situației lucrătorilor cu dizabilități la locul de muncă, acum vom discuta măsurile ce trebuie luate în considerare de către angajator. Este foarte important ca angajatorul să ia în considerare nevoile lucrătorilor cu dizabilități încă din faza de concepție și planificare a activității companiei, nu să aștepte […]
CitesteManagementul ambalajelor în 2019
După apariția OUG 74./2018, despre care am scris la finalul anului trecut, pe 14 ianuarie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea 31/2019 privind aprobarea OUG 74/2018 pentru modificarea și completarea Legii 211/2011 cu privire la regimul deșeurilor, a Legii 249/2015 cu privire la modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje și […]
CitesteAsigurarea securității și sănătății în muncă pentru persoanele cu dizabilități (I)
Legislația Uniunii Europene, atât cea împotriva discriminării cât și cea referitoare la securitatea și sănătatea în muncă, trebuie să faciliteze angajarea persoanelor cu disabilități și nu excluderea acestora. În paralel cu cerințele generale ale legilor SSM, aplicabile tuturor lucrătorilor, angajatorul trebuie să protejeze grupurile sensibile de cauzele care le pot afecta în mod specific și […]
CitesteAcordați atenție sănătății mintale la locul de muncă
Stresul la locul de muncă poate provoca probleme de sănătate oricărui angajat, indiferent de fișa postului. La nivelul Uniunii Europne, stresul la birou afectează aproape o treime din angajați, fiind a doua cea mai întâlnită afecțiune profesională după afecțiunile dorso-lombare. Pe termen lung, efectele stresului pot conduce la epuizare emoțională și atitudini negative față de […]
CitesteAm lansat oferta pentru IMM-uri!
Vrei să scapi de grija documentaţiilor SSM şi PSI pentru compania ta? Te stresează gândul că ai mereu de alergat după hârtii şi autorizaţii? Ai vrea să plăteşti o singură dată pentru toate serviciile şi să nu te mai gândeşti la asta în următoarele 12 luni? Alege pachetul IMM, dedicat firmelor cu până în 5 […]
CitesteSSM pentru angajații pietoni în sezonul rece
Sezonul rece se prelungește și readuce în discuție asigurarea condițiilor de siguranță pentru lucrătorii care se duc și se întorc de la locul de muncă în fiecare zi în această perioadă. Responsabilitatea principală pentru evitarea pericolului de accidente aparține angajatului. Acesta trebuie să evite circulația pe drumurile alunecoase sau blocate de zăpadă, trebuie să poarte […]
CitesteAfecțiunile respiratorii la locul de muncă
Alături de afecțiunile musculo-scheletice, stresul sau bolile de piele, afecțiunile respiratorii sunt unele dintre cele mai întâlnite boli profesionale, reprezentând peste o treime din îmbolnăvirile de la locul de muncă. Cauzele care conduc la agravarea unor simptome și apariția bolilor respiratorii profesionale o reprezintă aeropoluantii și condițiile necorespunzătoare de microclimat la locul de muncă. Din […]
Citeste