Avantajele amenajării spațiului pentru fumători la locul de muncă
Odată cu intrarea în vigoare a reglementărilor Legii 15/2016 a fost interzis fumatul în spațiile închise de la locul de muncă, precum și în spațiile publice închise. Conform legii, se consideră spațiu închis orice spațiu care are acoperiș, plafon sau tavan și este delimitat de cel puțin doi pereți.
Pentru locurile de muncă care sunt spații închise, angajatorul are obligația de a elabora și a pune în aplicare un regulament intern prin care să interzică fumatul în incintă. În acest regulament trebuie specificate sancțiunile ce vor fi aplicate salariaților care se abat de la regulă, pornind de la avertisment până la reducerea salariului pe motive disciplinare sau chiar desfacerea contractului de muncă.
Pentru a preîntâmpina astfel de abateri și a veni în ajutorul angajaților fumători, angajatorul poate hotărî să amenajeze un loc de fumat pentru lucrători. Pentru amenajarea locului de fumat trebuie luate în considerare toate regulile și instrucțiunile de apărare împotriva incendiilor, de aceea vă recomandăm să ne contactați pentru consultanța necesară amenajării spațiului pentru fumători în funcție de de particularitățile companiei dumneavoastră.
Amenajarea spațiului pentru fumători are câteva avantaje importante:
- reducerea riscului ca lucrătorii fumători să încalce prevederile legale
- asigurarea curățeniei la locul de muncă prin limitarea prezenței scrumului și a mucurilor de țigară la spațiul special destinat fumatului
- angajații sunt mai fericiți și motivați la locul de muncă deoarece pot fuma liniștiți
Dacă în timpul unui control se constată că angajații fumează la locul de muncă, în spații neamenajate corespunzător, sau că regulamentul intern nu specifică prevederi referitoare la răspunderea disciplinară a salariaților pentru nerespectarea legii antifumat, reprezentanții Poliției Locale, MAI sau ITM pot sancționa angajatorul cu amendă între 5.000 și 15.000 de lei, ajungând până la închiderea unității.