Obligațiile legale pentru angajatori și angajați, conform legii telemuncii
Când vorbim despre telemuncă, obligația angajatorilor este de a respecta prevederile Legii 81/2018, conform căreia contractul individual de muncă al telesalariaților trebuie să menționeze responsabilitățile părților în domeniul SSM.
Angajatorii au obligația să asigure echipamentele IT și de comunicații și/sau echipamentele de muncă sigure necesare prestării muncii, (cu excepția cazului în care părțile convin altfel), să instaleze, să verifice și să întrețină echipamentul de muncă respectiv (cu excepția cazului în care părțile convin altfel), dar să se și asigure că telesalariatul parcurge instruirea SSM corespunzătoare, adaptată locului de desfășurare a activității și utilizării echipamentelor cu ecran de vizualizare.
La rândul lor, telesalariații trebuie să respecte instrucțiunile furnizate către angajator în urma instruirii SSM, pentru a nu se expune la accidente de muncă ori boli profesionale. Telesalariatul trebuie să notifice angajatorul despre echipamentele IT folosite și condițiile din biroul de acasă, precum și să-i permită acestuia accesul pentru stabilirea și realizarea măsurilor necesare de SSM, măsuri ce trebuie apoi păstrate pentru biroul de acasă. Telesalariatul are obligația să utilizeze exclusiv echipamentele de muncă desemnate că fiind sigure din punct de vedere al SSM. Telesalariații trebuie să își desfășoare activitatea cu respectarea dispozițiilor privind obligațiile lucrătorilor, așa cum sunt ele prevăzute în Legea SSM 319/2006, precum și în conformitate cu clauzele contractului individual de muncă.