Managementul de securitate si sanatate in munca
Managementul de securitate si sanatate in munca – partea I
Unul dintre scopurile principale ale legislatiei in domeniul Sanatatii si Securitatii in Munca este de a implementa in toate companiile un sistem puternic de management privind Securitatea si sanatatea in munca. In acest scop, legislatia stabileste obligatiile angajatorilor, conducatorilor locurilor de munca, muncitorilor si a celorlalti participanti la procesul de munca.
Acest lucru presupune ca toata lumea la locul de munca are un rol important de jucat in mentinerea locurilor de munca sigure si sanatoase. Lucratorii care vad o problema de sanatate si de siguranta, cum ar fi un pericol sau o incalcare a legislatiei muncii, au datoria de a raporta situatia angajatorului sau conducatorului locului de munca. Angajatorii, sefii de echipa sau serviciile interne/externe de prevenire au la randul lor obligatia de a informa lucratorii cu privire la riscurile privind activitatea desfasurata.
Managementul de securitate si sanatate in munca contribuie la sustinerea unui loc de munca sigur si sanatos. Reprezentantii lucratorilor cu raspunderi SSM sunt obligati sa se asigure ca managementul SSM este respectat, promovat si ca functioneaza cu succes. Un puternic management SSM este un element important in procesul de munca si confera siguranta si respect lucratorilor.
Lucratorul desemnat SSM, serviciul intern/extern de prevenire si protectie si / sau membrii Comitetului de securitate si sanatate in munca trebuie sa contribuie la sanatatea si siguranta la locul de munca prin identificarea si evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala. Mai multe obligatii ale acestor reprezentanti le puteti vedea in HG 1425/2006.
Institutiile statului contribuie, de asemenea, la sanatatea si siguranta la locul de munca. Printre acestea se numara Ministerul Muncii prin institutiile subordonate: Inspectia Muncii, Casa de asigurare de sanatate, Inspectoratele teritoriale de munca si Ministerul Sanatatii. Rolul acestor institutii este de a stabili, de a comunica si de a pune in aplicare legislatia de securitate si sanatate sanatate la locul de munca si de a ajuta societatile sa isi implementeze managementul de securitate si sanatate in munca.
Sursa foto: cce-wakata.blogspot.com